پیشرفت در حوزه سلامت یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است 
کد خبر: 4045881
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶

پیشرفت در حوزه سلامت یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: پیشرفت در حوزه سلامت یکی از موفقیت‌ها و دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

پیشرفت در حوزه سلامت یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در نشست شورای اداری شهرستان خلیل‌آباد که امروز 11 فروردین‌ماه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: علی‌رغم تمام مشکلات و تحریم‌هایی که دشمنان علیه کشورمان به وجود آورده‌اند، انقلاب اسلامی موفقیت‌های بسیار بزرگی داشته است.

وی توجه به سلامت مردم را از برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم برشمرد و عنوان کرد: پیشرفت در حوزه سلامت یکی از موفقیت‌ها و دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که کشورمان به آن دست یافته است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در دوران پیش از انقلاب اسلامی علی‌رغم اینکه کشورمان به‌طور کامل وابسته به کشورهای غربی بود، اما حداقل پیشرفت را در حوزه سلامت داشت.

وی مطرح کرد: در آن دوران، در بسیاری از بیماری‌ها به اجبار از پزشکان کم تبحر و بی‌کیفیت پاکستانی، افغانستانی و هندی استفاده می‌شد و در بیشتر موارد، برای درمان‌های تخصصی مجبور به اعزام بیماران به خارج از کشور بودیم.

عین‌اللهی اظهار کرد: در دوران رژیم ستم‌شاهی پهلوی، علی‌رغم اینکه کشورمان دارای یک سوم جمعیت حال حاضر بود، اما به اجبار بسیاری از اقدامات درمانی توسط سایر کشورها برای مردم انجام می‌شد و بسیاری از رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی که در حال حاضر در کشور فعال است، در آن زمان وجود نداشت.

وی بیان کرد: این شرایط دقیقاً برای کشور افغانستان نیز رخ داد و با وجود اینکه این کشور تحت نفوذ آمریکا بود، اما هیچ‌گونه خدماتی را به مردم این کشور ارائه ندادند و این نشان می‌دهد که ابرقدرت‌ها به فکر توسعه کشورها نیستند و این خود ما هستیم که باید سلامت را برای مردم تأمین و فراهم سازیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: امروز در اکثر استان‌های کشور، اساتید برجسته، متخصصان و فوق متخصصان توانمند فعال هستند و نیازهای حوزه سلامت در کشور تأمین می‌شود.

وی افزود: توجه به سلامت مردم یکی از برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم محسوب می‌شود و رئیس جمهور کشورمان در ابتدای فعالیت خود، ریشه‌کنی کرونا را جزء اولین برنامه‌های خود اعلام کردند.

عین‌اللهی عنوان کرد: امروزه برای همگان مشخص شده است که اگر سلامت نباشد، سایر حوزه‌ها نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد، دوران همه‌گیری کرونا، حوزه‌های مختلف اشتغال، فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی مردم را تحت‌تأثیر قرار داد و به همین دلیل ریشه‌کنی و کاهش همه‌گیری این بیماری از اولویت‌های رئیس جمهور بود.

وی گفت: امروز به مدد تلاش‌هایی صورت گرفته شاهد ایجاد آرامش و بازگشت به شرایط عادی هستیم و حضور خیل عظیم زائران بارگاه منور رضوی در ایام نوروز، گویای این موضوع است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: در حوزه واکسیناسیون تاکنون 147 میلیون واکسن با کمک مردم تزریق شده است، در این برنامه اگر تنها از ظرفیت پرسنل بهداشتی و درمانی استفاده می‌شد تزریق این تعداد واکسن دو سال زمان می‌برد، اما با مشارکت مردم و ورود گروه‌های مختلف در صحنه کشورمان جزء 10 کشور دنیا در اجرای برنامه واکسیناسیون محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توسعه خدمات بهداشتی می‌توان از بسیاری از بیماری‌ها و آسیب‌های ناشی از آن جلوگیری کرد، در همین راستا از مسئولان شهرستان درخواست می‌شود که برای سلامت مردم برنامه داشته باشند.

عین‌اللهی با اظهار تأسف از اینکه در بسیاری از مواقع برای همه چیز برنامه‌ریزی می‌شود، اما برای سلامت، پیشگیری و بهداشت برنامه‌ریزی نمی‌شود، گفت: شهرستان خلیل‌آباد در حوزه درمان در شرایط مناسبی قرار دارد و یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند تأمین نیروی انسانی در حوزه درمان این شهرستان را تأمین کند، بومی گزینی به ویژه در رشته‌های پرستاری و پزشکی است و وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این زمینه آمادگی لازم را دارد.

وی با اشاره به شعار سال و سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به محصولات دانش بنیان و افزایش اشتغال، گفت: توجه به حوزه دانش بنیان تنها محدود به شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها نیست، اقداماتی که در شهرستان‌های مختلف از جمله خلیل‌آباد انجام می‌شود، با توجه به نیروهای جوان توانمند، اگر مبتنی بر دانش‌بنیان باشد به‌طور حتم ضمن کاهش هزینه‌ها و خارج شدن از حالت سنتی، در افزایش تولید محصولات کشاورزی و افزایش اشتغال نیز تأثیرگذار خواهد بود.

بازدید از حوزه علمیه نیمه کاره امام رضا(ع) و بیمارستان و همچنین دیدار با خانواده شهید آسوده از برنامه‌های سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به شهرستان خلیل‌آباد بود.

انتهای پیام
captcha